OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Vítam Vás v 2.A triede a želám Vám veľa úspechov!Tr.uč.Mgr.Andrea Červeňanská:)

Matematika

   

   Vyučujúca: Mgr. Andrea Červeňanská

Matematika 

2. ročník: Časová dotácia: 5 hod./týž.:

 

M

T

Téma

Obsahový štandard

Poznámky

IX.

1.

Úvodná hodina, BOZP, hodnotenie predmetu 1

Učebnica, čo nás čaká 1

Zavedenie zošitov na MAT 1

 

 

 

2.

Určovanie počtu do 20 4

G: kreslenie, dokresľovanie 1

 

Prirodzené čísla od 0 do 20. Určovanie počtu. Počítanie počtu po jednom, po dvoch. Utváranie skupín predmetov.

Pojmy na orientáciu v rovine, v priestore a iné hlavné a vedľajšie pojmy.

Orientácia v rovine a priestore.

 

PZ 1: s. 2, 3

U: od s. 2

PZ G 1: s.2

 

3.

Porovnávanie a určovanie počtu do 20  1                                               Číselný rad a pojmy usporiadania  2                                             Dopĺňanie do daného počtu 1

G: Uzavretá a otvorená čiara 1

 

Porovnávanie čísel.                       Číselný rad a pojmy: pred, za, hneď pred, hneď za.

Priraďovanie predmetov, ktoré k sebe patria.

Vytváranie skupín s daným počtom.

Uzavretá a otvorená čiara.

PZ 1: s. 4 – 7

U: od s. 2

PZ G 1: s. 3

U: od s.76

 

4.

Počítanie do 20 bez prechodu cez základ 10 1                                   Poradie. Určovanie počtu do 20 1

Odčítanie do 20 bez prechodu cez základ 10 1                                    Sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez základ 10 1                  Úlohy typu: O koľko viac? O koľko menej?1

Sčítanie a odčítanie do 20 bez prechodu cez základ 10. Súčet a rozdiel. Precvičovanie radových čísloviek. Rozklad čísel na desiatky a jednotky. Riešenie úloh typu: O koľko viac? O koľko menej?

PZ 1: s. 8 –12

U: od s. 6

 

 

 

5.

Vzťah medzi sčítaním a odčítaním 1

Počítanie spamäti bez prechodu cez základ 10 1                                      Záverečné zhrnutie a overenie vedomostí 1

G: Priama a krivá čiara 1

G: Rozlišovanie geometrických tvarov 1

Porovnávanie počtov a zápis odpovede. Sčítacie a odčítacie rodinky.

Pamäťové spoje v obore do 20 bez prechodu cez základ 10.

Tvorba príkladov na sčítanie a odčítanie k danej situácii.

Priama a krivá čiara.                   Rozlišovanie geometrických tvarov.

PZ 1: s. 13

Príloha – stĺpčekové príklady – numerické

U: s. 13

PZ G 1: s. 5, 6

U: od s. 76

 

X

1.

Sčítanie s prechodom pomocou rozkladu  4

Priame a krivé čiary. Bod 1

 

Sčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 rozkladom druhého sčítanca.

Rozlišovanie priamych krivých čiar. Pojem bod.

PZ 1: s.14 – 17

U: od s. 14

PZ G 1: s. 7

U: od s. 76

 

2.

 

Sčítanie pomocou dopočítania 3                                           Sčítanie pomocou grafického znázornenia 2

Sčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 pomocou dopočítania. Sčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Sčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 a odčítanie bez prechodu.

PZ 1: s.18 – 21 U: od s. 14

 

3.

Odčítanie pomocou rozkladu 2 Odčítanie pomocou dopočítania 1 Odčítanie pomocou grafického znázornenia 1

G: Bod a úsečka 1

Odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 rozkladom menšiteľa. Odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 pomocou dopočítania. Odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia.

Precvičovanie pojmu bod, propedeutika úsečky.

PZ 1: s. 22-25

U: od s. 20

 

PZ G 1: s. 8

U: od s. 76

 

4.

Počítanie do 20 s prechodom cez základ 10 2

Sčítanie a odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10. Precvičovanie.

U: od s. 20

 

XI.

1.

Počítanie do 20 s prechodom cez základ 10 5

Sčítanie a odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10. Precvičovanie. Slovné úlohy. Projektová strana so slovnými úlohami.

PZ 1: s. 26 – 31 U: od s. 20

 

 

2.

Využitie počítania do 20 v rôznych úlohách 4

G: Bod, úsečka, priamka 1

Sčítanie a odčítanie do 20 s prechodom cez základ 10. Precvičovanie.

Slovné úlohy.

Propedeutika pojmov priama čiara, priamkaúsečka.

PZ 1: s. 32 – 35

U: od s. 20

PZ G 1: s. 9           U: od s. 76

 

3.

Využitie počítania do 20 v rôznych úlohách 4

G: Bod, úsečka, priamka 1

Precvičovanie. Pamäťové spoje v obore do 20 s prechodom cez základ 10.

Tvorba príkladov na sčítanie a odčítanie k danej situácii. Slovné úlohy.

Rysovanie bodov, úsečiek.

PZ 1: s. 36 – 39

U: s. od 20

PZ G 1: s. 10 U: od s. 76

 

 

4.

Využitie počítania do 20 v rôznych úlohách 4

G: Bod, úsečka, priamka 1

Precvičovanie. Pamäťové spoje v obore do 20 s prechodom cez základ 10.

Diagnostikovanie miery osvojenia poznatkov, projektová strana.

Vyznačovanie bodov a úsečiek na geometrických tvaroch.

PZ 1: s. 40 – 42

U: od s. 20

PZ G 1: s. 11

U: od s. 76

XII.

1.

Čítanie, písanie čísel (celých desiatok) do 100 2                                            Číselný rad do 100 –celé desiatky 2

G: Bod, úsečka, priamka 1

Oboznamovanie sa s číslami do 100 – s celými desiatkami – ich čítanie a písanie. Určovanie počtu. Vytváranie skupín vecí.

Rysovanie bodov, úsečiek. Vyznačovanie bodov, ktoré ležia/neležia na úsečke.

PZ 1: s. 43 – 44

U: od s. 30

PZ G 1: s. 12

U: od s. 76

 

2.

Počítanie do 100 – sčítanie a odčítanie celých desiatok 5

Sčítanie a odčítanie celých desiatok. Porovnávanie čísel na číselnej osi. Rozklad čísel na celé desiatky. Číselný rad do 100. Slovné úlohy.

Počítanie v obore do 100 v tabuľke.

Projektová strana.

Porovnávanie.

PZ 1: s. 45 –49

U: od s. 30

 

3.

Počítanie do 100 – sčítanie a odčítanie celých desiatok 3

 

Sčítanie a odčítanie celých desiatok. Porovnávanie čísel na číselnej osi. Rozklad čísel na celé desiatky. Číselný rad do 100. Slovné úlohy.

 

U: od s. 30

 

4-5

 

 

Vianočné

I.

1.

 

 

prázdniny

 

2.

Oboznamovanie sa s číslami do 100 1                                                Zápis dvojciferných čísel 2             Rozklad čísel do 100 na desiatky a jednotky 1

G: Bod, úsečka, priamka 1

 

Čísla v obore do 100. Dvojciferné čísla, desiatky, jednotky.

Orientácia v číselnom rade do 100. Usporiadanie čísel. Zápis čísla pomocou grafického znázornenia. Zápis čísla vyjadreného slovom.

Rysovanie bodov, úsečiek.

Geometrické tvary.

 

PZ 1: s. 50 – 53

U: od s. 30

PZ G 1: s. 13 U: od s. 76

 

3.

 

Rozklad čísel do 100 na desiatky a jednotky 1                                Usporiadanie 1

Porovnávanie do 100 1

Počítanie do 100 1

Bod, úsečka, priamka 1

 

Rozklad čísel na desiatky a jednotky. Číselný rad do 100 (rastúci, klesajúci) Usporiadanie. Zápis a porovnávanie čísel do 100 pomocou radu čísel.

Pravidlá porovnávania do 100.

Rozklad čísla na desiatky a jednotky formou sčítania.

Rysovanie úsečiek, iné označenie priamok.

PZ 1: s. 54 – 57

U: od s. 30

PZ G 1: s. 14  U: od s. 76

 

 

4.

Rozklad čísel do 100 na desiatky a jednotky 1                                Usporiadanie 1

Porovnávanie do 100 1

Počítanie do 100 1

 

Rozklad čísel na desiatky a jednotky. Číselný rad do 100.

Zápis čísla vyjadreného slovom.

Počítanie do 100 – celé desiatky a jednotky.

Projektová strana.

Porovnávanie čísel do 100.

Kombinatorika.

PZ 1: s 58 – 61 U: od s. 30

II.

1.

Porovnávanie čísel 1                        Počítanie do 100 – celé desiatky a jednotky, číselný rad 2

G: Práca s priestorovými útvarmi 1

 

Rozklad čísel na desiatky a jednotky. Číselný rad do 100. Počítanie do 100 – celé desiatky a jednotky. Určovanie čísla, ktoré sa nachádza medzi dvoma číslami na číselnej osi.

Kombinatorika.

Diagnostikovanie miery osvojenia poznatkov.

Slovné úlohy.

Priestorové útvary kocka, guľa, valec – ich vyhľadávanie, vyfarbovanie, určovanie počtu.

 

PZ 1: s 62 – 65

U: od s. 30

PZ G 1: s. 15 U: od s. 76

 

2.

Sčítanie čísel do 100  bez prechodu cez 10 2

Odčítanie čísel do 100  bez prechodu cez 10 3

 

Sčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10 – pomocou rozkladu. Sčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Odčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10 pomocou rozkladu. Odčítanie dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10 pomocou grafického znázornenia.

 

PZ 2: s. 1 – 5

U: od s. 42

 

3.

Sčítanie a odčítanie do 100 bez prechodu cez 10 4

G: Rovinné tvary a priestorové útvary 1

 

Precvičovanie sčítania a odčítania dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10. Slovné úlohy. Projektová strana.

Rovinné tvary a priestorové útvary.

 

PZ 2: s. 6 – 9

U: od s. 42

PZ G 2: s. 1 U: od s. 76

 

4.

 

 

Jarné prázdniny

III.

1.

Sčítanie celých desiatok a dvojciferných čisel 2

Odčítanie celých desiatok od dvojciferných čisel 2

 

 

Úsečka 1

Sčítanie celej desiatky pomocou rozkladu a grafického znázornenia. Odčítanie celej desiatky pomocou rozkladu a grafického znázornenia. Precvičovanie sčítania a odčítania celej desiatky.

 

 

Rysovanie úsečiek.

PZ 2: s. 10 – 13

U: od s. 47

PZ G 2: s. 2 U: od s. 76

 

2.

 

Sčítanie a odčítanie celých desiatok a dvojciferných čísel  5                           

 

Precvičovanie sčítania a odčítania dvojciferného a jednociferného čísla bez prechodu cez základ 10. Precvičovanie sčítania a odčítania celej desiatky Slovné úlohy. Precvičovanie sčítania do celej desiatky. Precvičovanie odčítania od celej desiatky.

 

PZ 2: s. 14 –19

U: od s.47

 

3.

Sčítanie dvoj a jednociferného čísla s prechodom cez 10 4

G: Bod a úsečka 1

Sčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu jednotiek. Precvičovanie sčítania s prechodom cez základ 10.

Rysovanie bodov a úsečiek. Bod leží a neleží na úsečke.

PZ 2: s. 20 – 23

U: od s. 51

PZ G 2: s. 3 U: od s. 76

 

 

4.

Sčítanie dvoj a jednociferného čísla s prechodom cez 10 4

Vlastnosti sčítania – komutatívnosť, asociatívnosť 1

G: Propedeutika jednotiek dĺžky.

Jednotka dĺžky – cm 1

 

Sčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu dvojciferného čísla. Číselné rady, logické pojmy. Sčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Komutatívnosť sčítania. Precvičovanie sčítania s prechodom cez základ 10.

Dĺžka úsečky. Jednotky dĺžky. Jednotka dĺžky – centimeter (cm), ako pomôcka na meranie.

 

PZ 2: s. 24 – 26

U: od s. 51

PZ G 2: s. 4, 5

U: od s. 76

 

5.

 

 

Veľkonočné prázdniny

IV.

1.

Odčítanie jednociferných čísel od dvojciferných s prechodom cez 10 5

 

Odčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu jednotiek. Porovnávanie čísel v obore do 100. Logické pojmy: pravdanepravda. Odčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu dvojciferného čísla. Číselné rady. Odčítanie s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Slovné úlohy.

 

PZ 2: s. 27 – 32

U: od s. 51

 

 

 

2.

Sčítanie a odčítanie jedno a dvojciferných čísel s prechodom cez 10 5

 

Precvičovanie sčítania a odčítania s prechodom cez základ 10. Porovnávanie čísel v obore do 100. O koľko viac? O koľko menej? Slovné úlohy. Projektová strana.

PZ 2: s. 33 – 36

U: od s. 51

 

 

3.

Sčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez 10 3

 

Sčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou rozkladu druhého sčítanca na desiatky a jednotky. Sčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou rozkladu obidvoch sčítancov na desiatky a jednotky. Sčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Precvičovanie sčítania dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10. Slovné úlohy.

 

PZ 2: s. 37 – 40

U: od s. 58

 

4.

Odčítanie dvojciferného čísla od dvojciferného bez prechodu cez 10 3

Odčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou rozkladu menšiteľa na desiatky a jednotky. Odčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou rozkladu menšenca a menšiteľa na desiatky a jednotky. Priraďovanie. Odčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Precvičovanie odčítania dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10. Postupnosť a tabuľky. Slovné úlohy.

PZ 2: s. 41 – 43

U: od s. 58

 

V.

1.

Sčítanie a odčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez 10 3

Diagnostika miery osvojenia poznatkov 1

Diagnostikovanie miery osvojenia poznatkov. Projektová strana.

PZ 2: s. 44 – 46

U: od s. 58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Písomné sčítanie a odčítanie do 100 bez prechodu cez 10 3

G: Jednotky dĺžky. Meranie dĺžky 1

Písomné sčítanie dvoch dvojciferných čísel bez prechodu cez základ 10. Písomné odčítanie dvojciferného čísla od dvojciferného čísla bez prechodu cez základ 10. Precvičovanie písomného sčítania a odčítania bez prechodu cez základ 10. Slovné úlohy.

Vzdialenosť, dĺžka úsečky, jednotky dĺžky. Rysovanie úsečky danej dĺžky. Odhad dĺžky úsečky, meranie úsečky.

PZ 2: s. 47 – 50

U: od s. 61

PZ G 2: s. 6, 7

U: od s. 76

 

3.

Sčítanie dvojciferných čísel s prechodom cez 10 4

 

G: Jednotky dĺžky.

Meranie dĺžky 1

 

Sčítanie dvoch dvojciferných čísel s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu druhého sčítanca. Sčítanie dvoch dvojciferných čísel s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu obidvoch sčítancov. Sčítanie dvoch dvojciferných čísel s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia. Precvičovanie sčítania s prechodom cez základ 10. Slovné úlohy. Pojmy logiky.

Vzdialenosť, dĺžka úsečky, jednotky dĺžky – 1 meter (m). Meranie a porovnávanie dĺžky úsečky.

 

PZ 2: s. 51 – 54

U: od s. 66

PZ G 2: s. 8

U: od s.76

 

4.

Odčítanie dvojciferných čísel s prechodom cez 10 3

G: Jednotky dĺžky.

Meranie dĺžky. Porovnávanie úsečiek podľa ich dĺžky 2

 

Odčítanie dvojciferného čísla od dvojciferného čísla s prechodom cez základ 10 pomocou rozkladu menšiteľa. Odčítanie dvojciferného čísla od dvojciferného čísla s prechodom cez základ 10 pomocou grafického znázornenia.

Vzdialenosť, dĺžka úsečky, jednotky dĺžky. Odhad, meranie a porovnávanie úsečiek podľa ich dĺžky. Rysovanie úsečiek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PZ 2: s. 55 – 56

U: od s. 66

PZ G 2: s. 9 – 10

U: od s.76

VI.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

Sčítanie a odčítanie čísel s prechodom cez 10 1

Písomné sčítanie s prechodom cez 10 2

Písomné sčítanie viacerých sčítancov s prechodom cez 10 1

G: Jednotky dĺžky.

Meranie dĺžky 1

 

 

Precvičovanie sčítania a odčítania s prechodom cez základ 10. Slovné úlohy. Pojmy logiky. Číselná os. Usporiadanie čísel v obore do 100.    Písomné sčítanie dvoch dvojciferných čísel s prechodom cez základ 10.

Vzdialenosť, dĺžka úsečky, jednotky dĺžky – decimeter (dm). Meranie dĺžky. Príprava na premieňanie jednotiek dĺžky. Rysovanie úsečiek a časti obrázkov.

 

PZ 2: s. 57 – 59

U: od s. 67

PZ G 2: s. 11,12

U: od s.76

 

2.

 

Písomné odčítanie s prechodom cez 10 2

Písomné sčítanie a odčítanie s prechodom cez 10 2

G: Jednotky dĺžky.

Meranie dĺžky 1

 

Písomné odčítanie dvojciferného čísla od dvojciferného čísla s prechodom cez základ 10. Manipulácia s peniazmi. Precvičovanie pamäťového a písomného sčítania a odčítania s prechodom cez základ 10. Slovné úlohy. Skúška správnosti. Poradie.

Porovnávanie úsečiek podľa ich dĺžky. Odhad a meranie dĺžky čiar.

PZ 2: s. 60 – 62

U: od s. 69

PZ G 2: s. 13

U: od s.76

 

3.

Sčítanie a odčítanie prirodzených čísel v obore do 100 4

G: Budovanie telies z kociek podľa vzoru alebo podľa obrázka. Stavba jednoduchých telies 1

Diagnostikovanie miery osvojenia poznatkov. Projektová strana.

Budovanie telies z kociek, rôzne pohľady. Stavba jednoduchých telies.

PZ 2: s. 63 – 66

U: od s. 71

PZ G 2: s. 14,15

U: od s.76

 

4.

Súhrnné opakovanie 5

 

 

 

5.